Kalendář akcí
« | prosinec 2024 | » |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 listopad | 26 listopad | 27 listopad | 28 listopad | 29 listopad | 30 listopad | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 leden | 2 leden | 3 leden | 4 leden | 5 leden |
9. března 2023 - XVIII. Setkání starostů a místostarostů Jihomoravského kraje
Cílová skupina: starostka, starosta, místostarostka, místostarosta, radní.
Aktuální témata v programu setkání:
- Program krajského setkání jsme maximálně přizpůsobili Vašim potřebám, hovořit proto budeme především o investicích, hospodaření, veřejných financích a budoucnosti české ekonomiky. Řečníci Vám předají své bohaté zkušenosti a velký prostor bude věnován i diskuzi. Samozřejmě však nesmí chybět ani náměty spojené s problematikou výkonu funkce.
- Hlavní témata letošního ročníku jsou stanovena současnými hrozbami v energetice a financích (inflace). Diskutovat budou zástupci vybraných ministerstev a odborníci z řad veřejnosti. Důraz je taktéž kladen na sdílení zkušeností, rad a doporučení pro výkon volených funkcí.
Zaměření:
- Využití ekonomického potenciálu obce do nového volebního období, financování rozvoje obce v krizových dobách
- Přehled vývoje a výhledu ekonomiky obcí, aktuality s dopadem na obce
- Ukázky z praxe zdravého hospodaření obcí a měst
- Zadávání veřejných zakázek v energetické krizi, specifika veřejných zakázek na dodávky energií, výjimky ze zákona, možnost změny smluv
- Energetická soběstačnost v rámci zadávání veřejných zakázek na stavební práce
- Opatření pro snížení cen energie na evropské a národní úrovni
- Obnovitelné zdroje a fotovoltaika
- Orgány obce a jejich kompetence, nakládání s majetkem obce
- Zákonné povinnosti volených představitelů obcí, jednání zastupitelstva, péče řádného hospodáře, střet zájmů v každodenní praxi představitelů obcí
- Zasedání zastupitelstva obce a rady obce včetně tvorby jednacích řádů
V současné době nadále jednáme se zástupci vlády a odbornou veřejností s ohledem na aktuální ekonomickou, energetickou a válečnou krizi ohledně odborného vystoupení na krajském setkání. Z těchto důvodů se finální podoba programu může mírně lišit. Děkujeme za pochopení.
PREZENCE ÚČASTNÍKŮ OD 8:30 HODIN - PREZENCE PARTNERŮ OD 8:00 HODIN | |
ZAHÁJENÍ: | |
9:00 | Zahájení setkání, představení programu, poděkování čestným hostům a partnerům |
VYUŽITÍ EKONOMICKÉHO POTENCIÁLU OBCE DO NOVÉHO VOLEBNÍHO OBDOBÍ – UKÁZKY TOHO CO FUNGUJE. PŘEHLED VÝVOJE A VÝHLEDU EKONOMIKY OBCÍ, AKTUALITY S DOPADEM NA OBCE. | |
9:15 | Zdravé hospodaření obcí a měst – co funguje v praxi |
Vývoj ekonomiky, rozpočet a výhled obcí – základní přehled pro volené zástupce | |
Doporučení nejen nově zvoleným starostům | |
Aktuální otázky k hospodaření obcí a měst | |
Ing. Luděk Tesař, ekonom, odborník na veřejné rozpočty, hospodaření a financování územních samospráv | |
Ing. Miroslav Matej, Ph.D., ředitel odboru financování územních rozpočtů Ministerstva financí | |
10:00 | Diskuze k tématu |
10:15 | Krátké ústní prezentace hlavních partnerů krajských setkání. |
PŘESTÁVKA NA KÁVU A OBČERSTVENÍ | |
10:30 | 30 minut přestávka na kávu a občerstvení. K dispozici jsou prezentace a stánky partnerů. |
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V ENERGETICKÉ KRIZI. OBNOVITELNÉ ZDROJE ENERGIE - FOTOVOLTAIKA. | |
11:00 | Specifika veřejných zakázek na dodávky energií |
Možnost změny smluv na dodávky energií v případě změny dodavatele nebo v případě změny podmínek na trhu s energiemi | |
Mgr. Petr Prášek, advokát, odborník na veřejné zakázky, smlouvu o dílo a řešení sporů investora se stavitelem | |
11:30 | Diskuze k tématu |
11:45 | Fotovoltaika a obnovitelné zdroje energie |
Odborné rady, příklady z praxe, detaily řešení problematiky fotovoltaiky, dotace atd. | |
12:00 | Krátké ústní prezentace hlavních partnerů krajských setkání. |
PŘESTÁVKA NA KÁVU A OBČERSTVENÍ | |
12:10 | přestávka na kávu a občerstvení. K dispozici jsou prezentace a stánky partnerů. |
ORGÁNY OBCE A JEJICH KOMPETENCE. AKTUALITY Z MMR, NÁRODNÍ A EVROPSKÉ DOTACE. ZÁKONNÉ POVINNOSTI, STŘET ZÁJMŮ, PÉČE ŘÁDNÉHO HOSPODÁŘE. | |
12:45 | Orgány obce a jejich kompetence, nakládání s majetkem obcí a měst |
Mgr. Gregor Dušička, DiS., vedoucí oddělení dozoru odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra ČR | |
13:15 | Diskuze k tématu |
13:30 | Národní a evropské dotace, plánovací období Evropské unie |
Ing. Radim Sršeň, Ph.D., náměstek ministra pro místní rozvoj, starosta, vysokoškolský učitel, zástupce ČR ve Výboru regionů EU, zastupitel Olomouckého kraje, místopředseda STAN, Dolní Studénky, STAN | |
14:00 | Zákonné povinnosti představitelů obcí, aktuální judikatura a praxe |
Péče řádného hospodáře v každodenní praxi představitelů obcí a měst | |
JUDr. PhDr. Petr Kolář, Ph.D., právník, vysokoškolský pedagog a starosta města Veselí nad Moravou | |
14:30 | Diskuze k tématu |
14:45 | ZÁVĚREČNÉ SLOVO POŘADATELE A LOSOVÁNÍ O CENY PARTNERŮ SETKÁNÍ A SPOLEČNOSTI REGIONSERVIS |
15:00 | UKONČENÍ KRAJSKÉHO SETKÁNÍ |
Po celý den podáváme účastníkům kvalitní občerstvení. |
CENA: 1.750,- KČ NA OSOBU (plnění je osvobozeno od DPH).
PŘIHLÁSIT SE: KLIKNĚTE ZDE...
Upozornění: Cena platí bez DPH, plnění je podle zákona o dani z přidané hodnoty osvobozené. Registrace potvrzujeme nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení, v případě že se tak nestane, prosíme, kontaktujte nás na tel.: 240 200 272, GSM: 724 931 593, e-mail: podatelna@regionservis.cz
INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY:
Regionservis si vyhrazuje právo na změnu místa nebo termínu akce v případě zásahu vyšší moci. K prezenci se, prosíme, dostavte včas, děkujeme. Bez řádné registrace předem Vám nemůžeme z kapacitních důvodů zaručit účast na akci, děkujeme Vám za pochopení. Úhradu registračního poplatku prosíme, provádějte předem převodem na náš účet (na základě zálohové faktury nebo daňového dokladu). Platby na místě hotově z časových důvodů nepřijímáme. Podrobné smluvní podmínky jsou k dispozici na našich internetových stránkách.
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK PRO OBCE A MĚSTA JE PO VYČERPÁNÍ MAXIMÁLNÍ KAPACITY 100 MÍST.
Video
Hodnocení:
Každý absolvent této akce má možnost jí zhodnotit.
Celkem navštívilo osob: | 98 |
---|---|
Z toho: | |
Starostů, primátorů, hejtmanů | 68 |
Místostarostů, náměstků | 23 |
Zastupitelů, radních | 1 |
Tajemníků, ředitelů úřadů | 2 |
Ostatní | 4 |
Spokojenost s akcí
Přílohy, které jsou ve formátu "Adobe pdf", si můžete prohlédnout programem Acrobat Reader. Ke stažení zde
Přílohy
- Aktuální otázky k hospodaření obcí a měst z MF ČR, Ing. Miroslav Matej, Ph.D. (Adobe PDF)
- Dotační příležitosti a nová koncepce rozvoje bydlení, Ing. Radim Sršeň, Ph.D. (Adobe PDF)
- Informativní a restriktivní systémy pro měření rychlosti v silničním provozu, EMPEMONT s.r.o. (Adobe PDF)
- Inovativní technologie varných systému pro provoz stravování nejen ve veřejných zařízeních, RATIONAL CZECH REPUBLIC s.r.o. (Adobe PDF)
- Orgány obce a jejich kompetence Nakládání s nemovitým majetkem obce, Mgr. Gregor Dušička DiS. (Adobe PDF)
- Podpora pro obce a města, Československá obchodní banka, a.s. (Adobe PDF)
- Specifika veřejných zakázek na dodávky energií, Mgr. Petr Prášek (Adobe PDF)
- Využití ekonomického potenciálu obce, Ing. Luděk Tesař (Adobe PDF)
- Vybrané aspekty zákonných povinností představitelů obcí, JUDr. PhDr. Petr Kolář, Ph.D. (Adobe PDF)
Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare