Kalendář akcí
« | březen 2025 | » |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
24 únor | 25 únor | 26 únor | 27 únor | 28 únor | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 duben | 2 duben | 3 duben | 4 duben | 5 duben | 6 duben |
15.-16. května 2025 - INVESTIČNÍ VÝSTAVBA A HOSPODAŘENÍ S MAJETKEM OBCÍ, MĚST A KRAJŮ
Datum | Místo | Var. symbol | Přihláška |
---|---|---|---|
15.05.2025 - 16.05.2025 | Zámecký resort Dětenice | 205 | Přihláška na akci » |
Investiční výstavba a hospodaření s majetkem obcí, měst a krajů.
Místo konání: Zámecký resort Dětenice (Středověká krčma), Dětenice 1, 507 24 Dětenice
MAPA: ZDE STRÁNKY MÍSTA KONÁNÍ: ZDE
Cílová skupina: starosta, místostarosta, radní, úředníci a vedoucí odborů právních, veřejných zakázek, investičních, majetkoprávních a ekonomických odborů, manažeři a zástupci organizací zřízených samosprávami, kteří řeší investice a hospodaření s majetkem.
Zaměření: Praktické informace o zlepšení investic obcí a měst a hospodaření s majetkem. Investiční plánování, výběr dodavatele, smlouvy, technický dozor investora, reklamační řízení v praxi. Trestná a hmotná odpovědnost. Pravidla a zákonná omezení při nakládání s veřejným majetkem.
Cílem je sdílet dobrou praxi a získání odpovědí na časté otázky např.:
- Jak zlepšit investice obce.
- Jak správně stanovit finanční možnosti samosprávy pro investice?
- Jak nastavit projekty a jejich financování? (Plán rozvoje obce včetně financování.)
- Dotace – co je třeba znát při využití investičních dotací?
- Úvěry – kdy je využít, jaké existují tipy úvěrů, jejich správné nastavení a ceny – jakým chybám se vyhnout?
- Jak efektivně nastavit vnitřní postupy a směrnice při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu?
- Způsobilost výdajů u zakázek velkého rozsahu?
- Jak má správně vypadat veřejná zakázka na stavební práce - dílo?
- Smluvní vztah obce s projektantem a stavební firmou - na co si dát pozor při uzavírání smluv o dílo?
- Jaké jsou odpovědnosti za vady na díle (zjevné a skryté vady)?
- Jak má vypadat dohled investora na dodavatele stavby? (Projektový management, technický, stavební a autorský dozor.)
- Jaká je právní, trestní a hmotná odpovědnost všech zúčastněných stran? (Např. volených zástupců, úředníků a dodavatele.)
- Bylo schváleno několik zásadních změn v zákonech upravujících nakládání s pozemky a stavbami ve vlastnictví obcí a měst, co je jejich obsahem?
- Na co si dát pozor při umístění cizích staveb na pozemcích obce?
- Jakým způsobem aktuální judikatura řeší problematiku pozemních komunikací?
- V jakých případech se uplatní zákonné předkupní právo ve prospěch nebo k tíži obce?
- Jaké jsou podmínky pro vyvlastnění nebo jiné omezení vlastnického práva pro veřejně prospěšnou stavbu?
1. DEN - PREZENCE OD 8:45 HODIN | |
POZEMKY A STAVBY Z POHLEDU INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A PROJEKTŮ OBCÍ A MĚST | |
9:00 | JUDr. PhDr. PETR KOLÁŘ, Ph.D. |
Profil: | Právník, vysokoškolský pedagog a starosta města Veselí nad Moravou |
Obsah přednášky: | |
Obsah: | 1. Povinnost účelného a hospodárného nakládání s obecním majetkem dle zákona o obcích. |
12:00 | OBĚD O DVOU CHODECH |
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY A SMLOUVA O DÍLO + PRAKTICKÉ OTÁZKY A ŘEŠENÍ DOHLEDU NAD STAVBOU | |
13:00 | Mgr. PETR PRÁŠEK |
Profil: | Advokát s dlouholetou praxí v oblasti zadávání veřejných zakázek a kontrol zadávacích řízení |
Obsah: | 1. Určení předpokládané hodnoty veřejné zakázky. 2. Určení předmětu plnění veřejné zakázky. 3. Tržní konzultace pro stavební práce. 4. Druhy řízení - stavby. 5. Doklady v rámci nabídky, opravy a změny nabídky. 6. Způsobilost dodavatele, kvalifikace dodavatele, hodnocení, poddodavatelé. 7. Další požadavky na obsah nabídky a součinnost před podpisem smlouvy. 8. Skončení zadávacího řízení. 9. Komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem. 10. Elektronizace veřejných zakázek, elektronické nástroje. 11. Smluvní podmínky veřejné zakázky na stavební práce. 12. Technický dozor. |
15:00 | UKONČENÍ ODBORNÉ ČÁSTI PROGRAMU |
17:00 | BOHATÝ DOPROVODNÝ PROGRAM |
Posezení ve Středověké krčmě s doprovodným programem "Středověká žranice a chlastanice" | |
2. DEN - PREZENCE OD 9:15 HODIN | |
FINANCOVÁNÍ INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A ROZVOJE SAMOSPRÁVY - NÁSTROJE ROZVOJE OBCÍ A MĚST | |
9:30 | Ing. MIROSLAV MATEJ, Ph.D. |
Profil: | MF ČR - Ředitel odboru Financování územních rozpočtů a programové financování, bývalý náměstek ministra financí |
Ing. Luděk Tesař | |
Profil: | Ekonom specializující se na města a obce s dvacetiletou zkušeností z praxe, MF ČR, ÚV ČR a samospráv, spoluautor zákona o rozpočtovém určení daní, poradce mnoha úspěšných měst a obcí v ČR |
1. Strategický (akční) plán (program) obcí a měst. 2. Problémy většiny strategických plánů územních samospráv. 3. Akční Plán rozvoje obce, Akční plán s finančním krytím – ukázka. 4. Střednědobý výhled rozpočtu, formality nebo užitečný nástroj? Jeho doporučený obsah, povinné informace ke zveřejnění na úřední desku. 5. Rozpočet obcí a měst, struktura, doporučení, rozpis. 6. Monitoring hospodaření obcí a krajů. 7. Finanční analýza a úvěry, poznání finančního zdraví a možností, definice stropu zadluženosti, příklady analýz z praxe. 8. Finanční možnosti obcí a měst, změny RUD, nárůsty daňových příjmů, zjištění finanční kondice obce, praktické příklady a ukázky. 9. Investiční možnosti obce, příjem vs. výnos, výdaj vs. náklad, příklady využití účetnictví pro efektivní plánování. 10. Účetnictví – plán činnosti organizace, finanční plán organizace, co zjistím z účetnictví, aktuální stav majetku a závazků. 11. Předpokládané přírůstky a úbytky zdrojů a další rizika. 12. Přehled hlavních rizik ve finančním plánování a hospodaření. | |
11:00 | 15 min. přestávka na kávu a občerstvení |
13:00 | UKONČENÍ KONFERENCE OBĚDEM O DVOU CHODECH |
CENA ZA DVA DNY: 10.450,- KČ NA OSOBU (plnění je osvobozeno od DPH).
V CENĚ JE ZAHRNUTO:
- Odborné přednášky a celodenní stravování po oba dny (kávové přestávky a 2 x oběd o dvou chodech, doprovodný program).
- V ceně není zahrnuto ubytování, prosíme účastníky o vlastní zajištění viz. níže.
PŘIHLÁSIT SE: KLIKNĚTE ZDE...
UBYTOVÁNÍ: Přímo v areálu Dětenice je možné se ubytovat dle jejich aktuálně platného ceníku v klasické nebo "stylové" části. Prosíme o uvedení hesla "Regionservis" při Vaší rezervaci. Doporučujeme také využít další ubytovací kapacity v docházkové vzdálenosti https://www.penzionuungeru.cz/, https://www.deteniceubytovani.cz/.
Vzhledem ke kapacitním možnostem prosíme o včasnou rezervaci ubytování! (Ubytování není zahrnuto v ceně registračního poplatku.)
Upozornění: Cena platí bez DPH, plnění je podle zákona o dani z přidané hodnoty osvobozené. Registrace potvrzujeme nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení, v případě že se tak nestane, prosíme, kontaktujte nás na tel.: 240 200 272, GSM: 724 931 593, e-mail: podatelna@regionservis.cz
INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY:
Součástí semináře je celodenní stravování včetně obědů a degustace, materiály od lektorů. Regionservis si vyhrazuje právo na změnu místa nebo termínu. K prezenci se, prosíme, dostavte včas, děkujeme. Bez řádné registrace předem Vám nemůžeme z kapacitních důvodů zaručit účast na akci, děkujeme Vám za pochopení.
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK PRO OBCE A MĚSTA JE PO VYČERPÁNÍ MAXIMÁLNÍ KAPACITY.
Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare