Kalendář akcí
« | prosinec 2024 | » |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 listopad | 26 listopad | 27 listopad | 28 listopad | 29 listopad | 30 listopad | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 leden | 2 leden | 3 leden | 4 leden | 5 leden |
18. října 2012 - VIII. Setkání starostů a místostarostů Pardubického kraje
Místo konání: Pardubice, Kongresové centrum AFI Palace Pardubice, Masarykovo náměstí 2799, Pardubice, internet: ccafi.cz/ (mapa)
Cílová skupina: starosta, místostarosta, zastupitel
Zaměření setkání:
ROZPOČTOVÉ URČENÍ DANÍ, FINANCOVÁNÍ OBCÍ A MĚST V ROCE 2013 S VÝHLEDEM, MODERNÍ FINANČNÍ PLÁNOVÁNÍ A HOSPODAŘENÍ, HISTORICKÝ MAJETEK OBCÍ, územní plánování a stavební zákon, veřejné zakázky, hospodaření a strategie rozvoje územních samospráv, bezpečnost dopravy v obcích, péče o kulturní památky, podpora regionální politiky, postavení obce v procesu veřejné dražby.
Reportáž:
Letošní, v pořadí už osmé setkání starostek a starostů mělo tato programová témata:
1. historický majetek obcí – přechod z majetku ČR do vlastnictví obcí, rozvoj a financování a hospodaření samospráv, bezpečnost dopravy v obcích
2. územní plány, zadávání veřejných zakázek
3. péče o kulturní památky, jejich využívání a propagace, finanční plánování a hospodaření obcí a měst, aktuální stav veřejných financí, informační technologie
4. regionální politika EU po roce 2014, veřejné dražby obecního majetku.
Setkání starostek a starostů proběhlo v komfortních a příjemných prostorách pardubického AFI Palace za účasti mnoha zajímavých hostů a přispěvatelů. Účastníci setkání byli plni očekávání informací, které jsou tolik důležité pro jejich práci ve veřejném prostoru.
1. část
o Na začátku konference účastníci získali celou řadu důležitých, ale i zajímavých informací z oblasti katastrálního úřadu. Ing. Karel Švarc a jeho kolegové provedli historický exkurz průběhu zápisu, představili aplikaci na vytvoření návrhu na vklad a příslušný formulář. Stav systému ISUI/RUIAN po třech měsících provozu byl také předmětem komentáře a hodnocení reprezentantů katastrálního úřadu Pardubického kraje. Václav Neubauer, poslanec PS PČR byl tím, kdo se ujal představení a vysvětlování souvislostí RUD. Téma, které je, v poslední době stále velmi diskutováno vyvolalo patřičnou pozornost účastníků setkání. Poklesy velkých měst, naplnění SR, popis schvalovacího procesu a uvedení některých konkrétních čísel vyvolalo diskusi některých starostek a starostů. Bezpečnost dopravy v obcích, jistě žhavé a výbušné téma pro mnohé starostky a starosty v obcích a městech ČR. Zástupci Centra dopravního výzkumu Ing. Eva Simonová a Ing. Havránek ve své teoretické – popisné a praktické – příklady, části zajímavě a velmi názorně ukázali stav, řešení a možnosti řešení různých dopravně nebezpečných míst. Zvláště poukázali na jedno nepsané pravidlo, že nejdražší řešení není vždy to nejlepší a nejužitečnější. Před jakýmikoliv opatřeními se osvědčuje porada s odborníky s CDV – můžeme tím ušetřit mnohé prostředky.
2. část
o Paní Ing. Eva Fialová z odboru územního plánování MMR ČR na téma územní plány a stavební zákon jeho změny a aktuální problémy k řešení. Ve svém strukturovaném příspěvku se věnovala „velké“ novele stavebního zákona. V této souvislosti uvedla i skutečnost, že staré ÚP nemohou být souzeny ve tříleté lhůtě s ohledem na presumpci správnosti. Jedná se o kompromis legality a právní jistoty. Účastníky konference zajímaly některé souvislosti jejich konkrétních situací, zvláště pak prodloužení platnosti ÚP do roku 2020. 30 miliónů Kč k dispozici pro zpracovávání územní dokumentace na MMR ještě v tomto roce, v režimu kdo dříve přijde při splnění tří podmínek:
• schváleno zadání podmínek ÚP
• více než 500 obyvatel
• rozvojový záměr
Doporučujeme, pro zájemce splňující podmínky, obraťte se na paní Ing. Fialovou. Následovala prezentace partnerů ze společnosti ČSOB, I-tec Czech, TR Antoš se zajímavými možnostmi využití financování rozvojových projektů obcí, využití komunální techniky v ekonomicky co nejvýhodnějším režimu a možnosti výstavby dětských a představte si i seniorských zábavných hřišť.
3. část
V další části konference vystoupil se svým příspěvkem na téma: “Moderní nástroje na účinné sledování financování a hospodaření územní samosprávy“ pan Lukáš Tesař, majitel společnosti RegionServis. Pan Tesař upozornil na jednoduchost a dostupnost informací pro kvalitní sledování a rozhodování ve financích měst a obcí. Účastníky zaujal svými komentáři některých jevů, událostí a postojů „hráčů“, kteří určují další vývoj ekonomické situace, a v této souvislosti sdělil svá doporučení. Podrobnosti najdete v prezentaci pana Tesaře, kterou najdete na stránkách Regionservisu ve složce „Archiv akcí“.
Společnosti Domanský, Artechnic-Schréder a Microsoft představili svoje nápady a návrhy ve prospěch starostek a starostů, které přinesly řadu užitečných informací, doporučení a možností řešení. Doporučení se týkala řešení vozového parku, osvětlení v takovém systému, který maximalizuje úspory na provoze osvětlovací soustavy města nebo obce a velmi zajímavý projekt e-govermentu. Paní Mgr. Pemlová provedla exkurz netradičním průvodcem po památkách Pardubického kraje.
4. část
Financování prostřednictvím EU po roce 2014. Jaké budou dotace a jak bude financování v budoucnu probíhat, to bylo téma příspěvku RNDr. Ivo Ryšavého, vedoucího samostatného oddělení regionálních pracovišť odboru strategie regionálního rozvoje MMR ČR. Závěrečný příspěvek na konferenci se týkal tématu velmi zajímavého – Zpeněžení obecního majetku formou veřejné dražby – příspěvek přednesla Ing. Zdeňky Niklasová, ředitelka odboru veřejných dražeb. Užitečný a příjemný den byl završen losováním příjemných cen, které potěšily i pobavily zároveň.
Děkujeme všem přispěvatelům, účastníkům a partnerům.
Těšíme se na příští setkání 17. října 2013.
Video
Hodnocení:
Každý absolvent této akce má možnost jí zhodnotit.
Celkem navštívilo osob: | 105 |
---|---|
Z toho: | |
Starostů, primátorů, hejtmanů | 88 |
Místostarostů, náměstků | 13 |
Vedoucích úředníků | 1 |
Úředníků | 2 |
Ostatní | 1 |
Spokojenost s akcí
Přílohy, které jsou ve formátu "Adobe pdf", si můžete prohlédnout programem Acrobat Reader. Ke stažení zde
Přílohy
- Dotace a financování regionálního rozvoje v roce 2013-Ivo Ryšlavý-MPMR (Adobe PDF)
- Efektivní řízení vozového parku-Václav Štefl-Domanský (Adobe PDF)
- Financování zakázek-Josef Vaňousek-ČSOB (Adobe PDF)
- Microsoft – umíme veřejnou správu-Kateřina Vodičková-Microsoft (Adobe PDF)
- Moderní a trvanlivá nejen dětská hřiště-Jan Mrklas-TR Antoš (Adobe PDF)
- Moderní nástroje na účinné sledování hospodaření samospráv-Lukáš Tesař-Regionservis (Adobe PDF)
- Optimalizace osvětlovacích soustav-Petr Míka-Artechnic-Schréder (Adobe PDF)
- Praktické zkušenosti zvyšování bezpečnosti dopravy v obcích-Eva Simonová-CDV (Adobe PDF)
- Registr územní identifikace adres a nemovitostí-Jiří Udržal-KÚ Pardubický kraj (Adobe PDF)
- Řešení na údržbu obecních komunikací-Jiří Vyvial-I-Tec Czech (Adobe PDF)
- Spolupráce měst a obcí s NPÚ-Naděžda Pemlová-NPÚ (Adobe PDF)
- Územní plány a stavební zákon, připravované změny-Eva Fialová-MPMR (Adobe PDF)
- Zápis majetku obce-Romana Hájková-Katastrální úřad Pardubického kraje (Adobe PDF)
Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare