Kalendář akcí
« | prosinec 2024 | » |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 listopad | 26 listopad | 27 listopad | 28 listopad | 29 listopad | 30 listopad | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 leden | 2 leden | 3 leden | 4 leden | 5 leden |
31. 10.-1. 11. 2024 - INVESTIČNÍ VÝSTAVBA A HOSPODAŘENÍ S MAJETKEM OBCÍ, MĚST A KRAJŮ
Investiční výstavba a hospodaření s majetkem obcí, měst a krajů.
Místo konání: VINAŘSTVÍ U KAPLIČKY (sál Velká Vyhlídka), ul. Vinařská 484, Zaječí
MAPA: ZDE STRÁNKY MÍSTA KONÁNÍ: ZDE
Cílová skupina: starosta, místostarosta, radní, úředníci a vedoucí odborů právních, veřejných zakázek, investičních, majetkoprávních a ekonomických odborů, manažeři a zástupci organizací zřízených samosprávami, kteří řeší investice a hospodaření s majetkem.
Zaměření: Praktické informace o zlepšení investic obcí a měst a hospodaření s majetkem. Investiční plánování, výběr dodavatele, smlouvy, technický dozor investora, reklamační řízení v praxi. Trestná a hmotná odpovědnost. Pravidla a zákonná omezení při nakládání s veřejným majetkem.
Cílem je sdílet dobrou praxi a získání odpovědí na časté otázky např.:
- Jak zlepšit investice obce.
- Jak správně stanovit finanční možnosti samosprávy pro investice?
- Jak nastavit projekty a jejich financování? (Plán rozvoje obce včetně financování.)
- Dotace – co je třeba znát při využití investičních dotací?
- Úvěry – kdy je využít, jaké existují tipy úvěrů, jejich správné nastavení a ceny – jakým chybám se vyhnout?
- Jak efektivně nastavit vnitřní postupy a směrnice při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu?
- Způsobilost výdajů u zakázek velkého rozsahu?
- Jak má správně vypadat veřejná zakázka na stavební práce - dílo?
- Smluvní vztah obce s projektantem a stavební firmou - na co si dát pozor při uzavírání smluv o dílo?
- Jaké jsou odpovědnosti za vady na díle (zjevné a skryté vady)?
- Jak má vypadat dohled investora na dodavatele stavby? (Projektový management, technický, stavební a autorský dozor.)
- Jaká je právní, trestní a hmotná odpovědnost všech zúčastněných stran? (Např. volených zástupců, úředníků a dodavatele.)
- Bylo schváleno několik zásadních změn v zákonech upravujících nakládání s pozemky a stavbami ve vlastnictví obcí a měst, co je jejich obsahem?
- Na co si dát pozor při umístění cizích staveb na pozemcích obce?
- Jakým způsobem aktuální judikatura řeší problematiku pozemních komunikací?
- V jakých případech se uplatní zákonné předkupní právo ve prospěch nebo k tíži obce?
- Jaké jsou podmínky pro vyvlastnění nebo jiné omezení vlastnického práva pro veřejně prospěšnou stavbu?
1. DEN - PREZENCE OD 8:45 HODIN | |
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY A SMLOUVA O DÍLO + PRAKTICKÉ OTÁZKY A ŘEŠENÍ DOHLEDU NAD STAVBOU | |
9:00 | MGR. PETR PRÁŠEK |
Profil: | Advokát s dlouholetou praxí v oblasti zadávání veřejných zakázek a kontrol zadávacích řízení |
Obsah přednášky: | |
Obsah: | 1. Určení předpokládané hodnoty veřejné zakázky. |
FINANCOVÁNÍ INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A ROZVOJE SAMOSPRÁVY - NÁSTROJE ROZVOJE OBCÍ A MĚST - 1. část | |
11:00 | Ing. LUDĚK TESAŘ |
Profil: | Ekonom specializující se na města a obce s dvacetiletou zkušeností z praxe, MF ČR, ÚV ČR a samospráv, spoluautor zákona o rozpočtovém určení daní, poradce mnoha úspěšných měst a obcí v ČR |
Obsah: | 1. Strategický (akční) plán (program) obcí a měst. |
12:00 | OBĚD O DVOU CHODECH |
FINANCOVÁNÍ INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A ROZVOJE SAMOSPRÁVY - NÁSTROJE ROZVOJE OBCÍ A MĚST - 2. část | |
13:00 | Ing. LUDĚK TESAŘ |
Ing. MIROSLAV MATEJ, Ph.D. | |
Profil: | MF ČR - Ředitel odboru Financování územních rozpočtů a programové financování, bývalý náměstek ministra financí |
15:30 | UKONČENÍ ODBORNÉ ČÁSTI PROGRAMU |
16:30 | BOHATÝ DOPROVODNÝ PROGRAM |
Řízená degustace s prohlídkou sklepů Posezení v prostorech vinných sklepů s živou hudbou - s rautem a cimbálem | |
2. DEN - PREZENCE OD 9:15 HODIN | |
POZEMKY A STAVBY Z POHLEDU INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A PROJEKTŮ OBCÍ A MĚST | |
9:30 | JUDr. PhDr. PETR KOLÁŘ, Ph.D. |
Obsah: | Právník, vysokoškolský pedagog a starosta města Veselí nad Moravou |
1. Povinnost účelného a hospodárného nakládání s obecním majetkem dle zákona o obcích. 2. Neplatnost právních jednání obcí z důvodu porušení zákona. 3. Zveřejňování záměru po novele obecního zřízení zákonem č. 106/2016 Sb. 4. Nakládání s majetkem obce po novele obecního zřízení (2016). 5. Právní pojem věci, součást a příslušenství věci. 6. Superficies solo cedit. 7. Držba, vydržení, derelikce. 8. Služebnosti a reálná břemena. 9. Právo stavby. 10. Předkupní právo, aplikace zákonného předkupního práva. 11. Stavby na cizích pozemcích, stav před a po 1. lednu 2014, veřejná prostranství, dočasné stavby (superedifikát). 12. Další příklady uplatňování práva "Superficies solo cedit", např. povrchové a podzemní vody, jeskyně, skalky, garážová stání atp. 13. Nediskriminační přístup při nakládání s obecním majetkem. | |
11:00 | 15 min. přestávka na kávu a občerstvení |
13:30 | UKONČENÍ KONFERENCE OBĚDEM O DVOU CHODECH |
CENA ZA DVA DNY: 8.500,- KČ NA OSOBU (plnění je osvobozeno od DPH).
V CENĚ JE ZAHRNUTO:
- Odborné přednášky a celodenní stravování po oba dny (kávové přestávky a 2 x oběd o dvou chodech, doprovodný program).
- V ceně není zahrnuto ubytování, prosíme účastníky o vlastní zajištění viz. níže.
PŘIHLÁSIT SE: KLIKNĚTE ZDE...
UBYTOVÁNÍ: Pro účely zajištění ubytování doporučujeme využít služeb portálu www.booking.com kde získáte nejlepší možnou cenu. Přímo v areálu vinařství je možné se ubytovat dle jejich aktuálně platného ceníku. Prosíme o uvedení hesla "Regionservis" při rezervaci ubytování. Vzhledem ke kapacitám prosíme o včasnou rezervaci ubytování!
Upozornění: Cena platí bez DPH, plnění je podle zákona o dani z přidané hodnoty osvobozené. Registrace potvrzujeme nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení, v případě že se tak nestane, prosíme, kontaktujte nás na tel.: 240 200 272, GSM: 724 931 593, e-mail: podatelna@regionservis.cz
INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY:
Součástí semináře je celodenní stravování včetně obědů a degustace, materiály od lektorů. Regionservis si vyhrazuje právo na změnu místa nebo termínu. K prezenci se, prosíme, dostavte včas, děkujeme. Bez řádné registrace předem Vám nemůžeme z kapacitních důvodů zaručit účast na akci, děkujeme Vám za pochopení.
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK PRO OBCE A MĚSTA JE PO VYČERPÁNÍ MAXIMÁLNÍ KAPACITY.
Hodnocení:
Každý absolvent této akce má možnost jí zhodnotit.
Celkem navštívilo osob: | 93 |
---|---|
Z toho: | |
Starostů, primátorů, hejtmanů | 27 |
Místostarostů, náměstků | 16 |
Zastupitelů, radních | 5 |
Tajemníků, ředitelů úřadů | 6 |
Ostatní | 39 |
Spokojenost s akcí
Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare