Kalendář akcí
« | prosinec 2024 | » |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
25 listopad | 26 listopad | 27 listopad | 28 listopad | 29 listopad | 30 listopad | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 leden | 2 leden | 3 leden | 4 leden | 5 leden |
5. - 6. října 2023 - Investiční výstavba a hospodaření s majetkem obcí, měst a krajů
Investiční výstavba a hospodaření s majetkem obcí, měst a krajů.
Místo konání: VINAŘSTVÍ U KAPLIČKY (kongresové centrum), ul. Vinařská 484, Zaječí
MAPA: ZDE STRÁNKY MÍSTA KONÁNÍ: ZDE
Cílová skupina: starosta, místostarosta, radní, úředníci a vedoucí odborů právních, veřejných zakázek, investičních, majetkoprávních a ekonomických odborů, manažeři a zástupci organizací zřízených samosprávami, kteří řeší investice a hospodaření s majetkem.
Zaměření: Praktické informace o zlepšení investic obcí a měst a hospodaření s majetkem. Investiční plánování, výběr dodavatele, smlouvy, technický dozor investora, reklamační řízení v praxi. Trestná a hmotná odpovědnost. Pravidla a zákonná omezení při nakládání s veřejným majetkem.
Cílem je sdílet dobrou praxi a získání odpovědí na časté otázky např.:
- Jak zlepšit investice obce.
- Jak správně stanovit finanční možnosti samosprávy pro investice?
- Jak nastavit projekty a jejich financování? resp. plán rozvoje obce včetně financování
- Dotace – co je třeba znát při využití investičních dotací?
- Úvěry – kdy je využít, jaké existují tipy úvěrů, jejich správné nastavení a ceny – jakým chybám se vyhnout?
- Jak efektivně nastavit vnitřní postupy a směrnice při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu?
- Způsobilost výdajů u zakázek velkého rozsahu?
- Jak má správně vypadat veřejná zakázka na stavební práce - dílo?
- Smluvní vztah obce s projektantem a stavební firmou - na co si dát pozor při uzavírání smluv o dílo?
- Jaké jsou odpovědnost za vady na díle (zjevné a skryté vady)?
- Jak má vypadat dohled investora na dodavatele stavby? (projektový management, technický, stavební a autorský dozor)
- Jaké je právní, trestní a hmotná odpovědnost všech zúčastněných stran? (např. volených zástupců, úředníků a dodavatele)
- V posledních měsících bylo schváleno několik zásadních změn v zákonech upravujících nakládání s pozemky a stavbami ve vlastnictví obcí a měst, co je jejich obsahem?
- Na co si dát pozor při umístění cizích staveb na pozemcích obce?
- Jakým způsobem aktuální judikatura řeší problematiku pozemních komunikací?
- V jakých případech se po novele občanského zákoníku uplatní zákonné předkupní právo ve prospěch nebo k tíži obce?
- Jaké jsou podmínky pro vyvlastnění nebo jiné omezení vlastnického práva pro veřejně prospěšnou stavbu?
1. DEN - PREZENCE OD 8:45 HODIN | |
POZEMKY A STAVBY Z POHLEDU INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A PROJEKTŮ OBCÍ A MĚST | |
9:00 | JUDr. PhDr. Petr Kolář, Ph.D. |
Profil přednášejícího: | |
Profil: | Právník, vysokoškolský pedagog a starosta města Veselí nad Moravou |
Obsah přednášky: | |
Obsah: | 1. Povinnost účelného a hospodárného nakládání s obecním majetkem dle zákona o obcích. |
12:00 | Oběd o dvou chodech |
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY A SMLOUVA O DÍLO + PRAKTICKÉ OTÁZKY A ŘEŠENÍ DOHLEDU NAD STAVBOU | |
13:00 | MGR. PETR PRÁŠEK |
Profil: | Advokát s dlouholetou praxí v oblasti zadávání veřejných zakázek a kontrol zadávacích řízení. |
Obsah: | 1. Určení předpokládané hodnoty veřejné zakázky. 2. Určení předmětu plnění veřejné zakázky. 3. Tržní konzultace pro stavební práce. 4. Druhy řízení - stavby. 5. Doklady v rámci nabídky, opravy a změny nabídky. 6. Způsobilost dodavatele, kvalifikace dodavatele, hodnocení, poddodavatelé. 7. Další požadavky na obsah nabídky a součinnost před podpisem smlouvy. 8. Skončení zadávacího řízení. 9. Komunikace mezi zadavatelem a dodavatelem. 10. Elektronizace veřejných zakázek, elektronické nástroje. 11. Smluvní podmínky veřejné zakázky na stavební práce. 12. Technický dozor. |
15:00 | UKONČENÍ ODBORNÉ ČÁSTI PROGRAMU |
16:30 | BOHATÝ DOPROVODNÝ PROGRAM |
| |
2. DEN - PREZENCE OD 9:15 HODIN | |
FINANCOVÁNÍ INVESTIČNÍCH ZÁMĚRŮ A ROZVOJE SAMOSPRÁVY - NÁSTROJE ROZVOJE OBCÍ A MĚST | |
9:30 | Ing. MIROSLAV MATEJ, Ph.D. |
MF ČR - Ředitel odboru Financování územních rozpočtů a programové financování, bývalý naměstek ministra financí | |
Ing. LUDĚK TESAŘ | |
Ekonom specializující se na města a obce s 20ti letou zkušeností z praxe, MF ČR, ÚV ČR a samospráv, spoluautor zákona o rozpočtovém určení daní, poradce mnoha úspěšných měst a obcí v ČR. | |
1. Strategický (akční) plán (program) obcí a měst. | |
11:00 | 15 minutová přestávka na kávu a občerstvení |
13:30 | UKONČENÍ KONFERENCE OBĚDEM O DVOU CHODECH |
Hodnocení:
Každý absolvent této akce má možnost jí zhodnotit.
Celkem navštívilo osob: | 71 |
---|---|
Z toho: | |
Starostů, primátorů, hejtmanů | 22 |
Místostarostů, náměstků | 17 |
Zastupitelů, radních | 3 |
Tajemníků, ředitelů úřadů | 6 |
Ostatní | 23 |
Spokojenost s akcí
Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare