Samosprávy, obce, města Podnikatelé a firmy

Kalendář akcí

Hledat obec

E-mailový zpravodaj

Přihlaste se k odběru našeho zpravodaje a budete vždy jako první informováni o připravovaných novinkách.
Pro případ odhlášení klikněte zde.

Držitel certifikace ISO

Certifikát ISO

^

Ctíme

100 let Československé republiky

Pomáháme

Husův rodný dům

600 let Husovy oslavy 2015

ČMELÁČEK z.s.

3. září 2020 - XV. SETKÁNÍ STAROSTŮ A MÍSTOSTAROSTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE

DatumMístoVar. symbolPřihláška
03.09.2020 Vinařství U Kapličky, Zaječí209 Přihláška na akci »

  Místo konání: VINAŘSTVÍ U KAPLIČKY (kongresové centrum), ul. Vinařská 484, Zaječí MAPA: ZDE STRÁNKY MÍSTA KONÁNÍ: ZDE
  Cílová skupina:
starostka, starosta, místostarostka, místostarosta, radní.

 

Aktuální témata v programu setkání:

  • Změny daňové legislativy v důsledku opatření v rámci epidemie Covid-19.
  • Dopady nouzového stavu na financování a systém sdílených daní.
  • Dopady na hospodaření a investiční plánování (praktické rady a doporučení jak se dál zachovat), zkušenosti a srovnání s finanční krizí v roce 2009.
  • Praktické rady a návody jako "nastartovat" místní ekonomiku, jakým způsobem efektivně spolupracovat s podnikateli atd.,
  • Investiční výstavba obcí a měst v praxi.
  • Rozpočet obcí a měst na rok 2021 a střednědobý výhled.

Zaměření: 

  1. Spolupráce Policie ČR s obcemi a městy při potírání kriminální činnosti a zvyšování bezpečnosti a řešení krizových situací,
  2. Dopady nouzového stavu na financování, hospodaření a investice obcí a měst,
  3. Vybrané aspekty zákonných povinností představitelů obcí a měst, např.:
    Péče řádného hospodáře, odpovědnost za způsobenou škodu, nakládání s obecním majetkem, neplatná smlouva, zveřejňování záměru, odchylka od cena obvyklé, právní jednání obcí navenek, povinnosti při uzavírání smluv, vybrané trestněprávní aspekty v rozhodovací činnosti, nediskriminační přístup při nakládání s obecním majetkem.
  4. Hospodaření a financování obcí a měst, aktuální vývoj, střednědobý výhled vývoje veřejných financí, informace cenné pro rozhodování starostů a místostarostů.
  5. Diskuze nad častými návrhy změn v "RUD".
  6. Investiční plánování a zdravé hospodaření obcí a měst v praxi, větší investice a praktický postup, jak rozhýbat investice obce, strategický a akční plán, finance obcí a jejich situace, trendy.

PREZENCE ÚČASTNÍKŮ OD 8:30 HODIN - PREZENCE PARTNERŮ OD 8:00 HODIN

ZAHÁJENÍ:
9:00Zahájení setkání, představení programu, poděkování čestným hostům a partnerům
SPOLUPRÁCE POLICIE ČR S OBCEMI A MĚSTY, PRAVIDLA ČINNOSTI VÝBORŮ A KOMISÍ OBCÍ A MĚST A POŘÁDÁNÍ ZASTUPITELSTEV "ONLINE"
9:15Spolupráce Policie České republiky s obcemi a městy při potírání kriminální činnosti a zvyšování bezpečnosti a řešení krizových situací
 brig. gen. Ing. Leoš Tržil, MBA, ředitel Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje
9:30diskuze s panem ředitelem
9:45Pravidla činnosti výborů a komisí obcí a měst a správný postup při pořádání zastupitelstev "online"
 delegovaný zástupce Odboru veřejné správy, dozoru a kontroly MVČR
 Diskuze k tématu
10:15Krátké ústní prezentace hlavních partnerů krajských setkání.
PŘESTÁVKA NA KÁVU A OBČERSTVENÍ
10:3030 minut přestávka na kávu a občerstvení. K dispozici jsou prezentace a stánky partnerů.
FINANCOVÁNÍ OBCÍ A MĚST V ROCE 2020 - DOPADY KRIZOVÉHO STAVU, AKTUÁLNÍ STŘEDNĚDOBÝ VÝHLED A BILANCE SDÍLENÝCH DANÍ, INVESTIČNÍ PLÁNOVÁNÍ OBCÍ A MĚST V PRAXI V REAKCI NA KRIZOVÝ STAV
11:00Změny legislativy v daňové soustavě v rámci opatření přijatých v souvislosti s epidemií Covid-19
 Ing., Mgr. Stanislav Kouba, Ph.D., náměstek ministryně financí pro řízení sekce Daně a cla
11:30Dopady krize na hospodaření a financování obcí a měst - aktuální vývoj a výhled - přehled aktualit a změn ze světa veřejných financí
 + diskuze k střednědobému výhledu vývoje financování územních rozpočtů
 Ing. Miroslav Matej, Ph.D., ředitel odboru financování územních rozpočtů Ministerstva financí
12:00Investiční plánování v reakci na dopady krize, praktické rady a tipy, porovnání a zkušenosti s předchozími finančními krizemi
 Ing. Luděk Tesař, ekonom, odborník na veřejné rozpočty, hospodaření a financování územních samospráv
12:30Diskuze k tématu
12:45Krátké ústní prezentace hlavních partnerů krajských setkání.
PŘESTÁVKA NA KÁVU A OBČERSTVENÍ
13:0030 minut přestávka na kávu a občerstvení. K dispozici jsou prezentace a stánky partnerů.
ZÁKONNÉ POVINNOSTI A ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU ZPŮSOBENOU PŘEDSTAVITELI OBCE INVESTIČNÍ VÝSTAVBA, VEŘEJNÉ ZAKÁZKY A SMLOUVY OBCÍ A MĚST V PRAXI - DOPADY KRIZE NA ZÁVAZKOVÉ PRÁVO OBCÍ A MĚST
13:30Zákonné povinnosti představitelů obcí a měst při správě obecního majetku
 Péče řádného hospodáře a odpovědnost občanskoprávní a trestněprávní
 JUDr. PhDr. Petr Kolář, Ph.D., právník, vysokoškolský pedagog a starosta města Veselí nad Moravou
14:15Diskuze k tématu.
14:30Investiční výstavba v praxi obcí a měst - důležité zásady při zadávání díla, výběrové řízení, smlouva, záruky, reklamace, dohled investora nad stavbou atd.
 Mgr. Petr Prášek, advokát, odborník na veřejné zakázky, smlouvu o dílo a řešení sporů investora se stavitelem
 + stavební inženýr s mnohaletou praxí
15:00Diskuze k tématu.

15:15

ZÁVĚREČNÉ SLOVO POŘADATELE A LOSOVÁNÍ O HODNOTNÉ CENY PARTNERŮ SETKÁNÍ A SPOLEČNOSTI REGIONSERVIS
15:30UKONČENÍ KRAJSKÉHO SETKÁNÍ TEPLÝM OBĚDEM
 Po celý den podáváme účastníkům kvalitní občerstvení.

CENA: 1.250,- KČ NA OSOBU
PŘIHLÁSIT SE: KLIKNĚTE ZDE...

Upozornění: Registrace potvrzujeme nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení, v případě že se tak nestane, prosíme, kontaktujte nás na tel.: 240 200 272, GSM: 724 931 593, e-mail: podatelna@regionservis.cz


INFORMACE PRO ÚČASTNÍKY:
Jmenovitě uvedení řečníci nám již potvrdili svou osobní účast, v případě neodkladných pracovních povinností nebo nemoci, vždy posílají své zástupce. Po celý den budou k dispozici prezentace partnerů setkání, praktické příklady a ukázky produktů a služeb pro samosprávy. Regionservis si vyhrazuje právo na změnu pořadí přednášek, jména řečníků, úpravu nebo zrušení části programu (zcela v. K prezenci se, prosíme, dostavte včas, děkujeme. Bez řádné registrace předem Vám nemůžeme zaručit účast na akci, děkujeme za pochopení. Kapacita akce je omezena pro vyšší komfort účastníků. Úhradu registračního poplatku prosíme, provádějte předem převodem na náš účet. Platby na místě hotově z časových důvodů nepřijímáme. Podrobné smluvní podmínky jsou k dispozici na našich internetových stránkách. Na konci setkání losujeme o ceny, proto doporučujeme zůstat až do konce programu setkání.

UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK PRO OBCE A MĚSTA JE 31. SRPNA 2020 (resp. do vyčerpání max. kapacity akce 100 míst školní uspořádání). Po termínu je možné se přihlásit pouze na základě telefonické domluvy.


Všechna práva vyhrazena © 2004 - 2011 Regionservis spol. s r.o.
® Název Regionservis a logo Regionservis jsou registrované ochranné známky.
Pro společnost Regionservis s.r.o. portál spravuje NerWare